حضرت آیت الله سبحانی: تنها قرآن کریم بی نیاز از اصلاح است

%name حضرت آیت الله سبحانی: تنها قرآن کریم بی نیاز از اصلاح است

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: بر اساس آیات قرآن اینکه گروهی نظر دارند که خداوند در آخرت بر کرسی نشسته و همچنين ما می توانیم او را رویت کنیم، از اندیشه یهودیت نشات گرفته است.

به به گفته روزنامه نويس و خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید شیعیان شامگاه پنجشنبه در ضیافت افطاری که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: اهل حدیث و همچنين اشاعره معتقدند که مومنین خداوند را در آخرت با همین چشم بدن رویت می کنند و همچنين بر همین پيشامد جديد پافشاری می کنند. اشعری هم در قواعد خود این پيشامد جديد را بیان کرده است.

او افزود: اخیرا فتوایی از آن هم ها دیده ام که بیان می کند در صورتي که کسی منکر رویت خداوند در روز قیامت با چشم بدن باشد، نمی قدرت پشت او نماز خواند.

آیت الله سبحانی گفت: اکثریت اهل حدیث معتقدند که در دنیا نمی قدرت خداوند تبارک و تعالي را با چشم سر دید و همچنين تنها در روز آخرت این امر امکان پذیر است.

او ادامه داد: برخی بیان می کنند که خداوند حس ششمی را در روز قیامت به انسان می دهد که با آن هم می قدرت خداوند را رویت کرد که این محل بحث نیست، بلکه این تيم معتقد خواهند بود که با چشم مادی خداوند تبارک و تعالي دیده می مي شود.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: ریشه این عقاید این است که در صحیحه بخاری وارد شده است، بنابراین جزو عقاید برخی از اهل سنت قرار داده شده و همچنين در صورتي که در این کتاب نبود، به چنین عقیده ای گرایش پیدا نمی کردند.

او تصریح کرد: آیه ای در سوره ای که مرتبط به یوم القیامه است وجود دارد به بحث وجوه ناظره اشاره می کند، در مورد معنای این عبارت جای بحث وجود دارد و همچنين برخی می گویند به معنای دیدن و همچنين برخی دیگر می گویند به معنای انتظار است.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: به عقیده بنده این بحث ها چه به معنای دیدن و همچنين چه به معنای انتظار زائل بوده و همچنين از قرینه آیه می قدرت به ریشه آن هم پی برد.

او اضافه کرد: به هر نحوی که این آیه را معنا کنیم مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري است که جملات این آیه و همچنين قرینه آنها را مورد توجه قرار دهیم، بنابراین بهترین دلیلی که این تيم بر رویت خداوند در آخرت دارند در این آیه است، ولي بايد توجه داشت اشتباه آن هم ها این مورد است که به قرینه های آیه توجهی ندارند.

مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد: کلمه ناظره که در قرآن کریم آمده چه به معنای ديدن کردن باشد و همچنين چه به معنای انتظار کشیدن، باید با بهره بري و استفاده از محل قرارگیری در جمله و همچنين قرینه ترجمه و همچنين معنی مي شود.

او ابراز کرد: بر اساس آیات قرآن اینکه گروهی نظر دارند خداوند در آخرت بر کرسی نشسته و همچنين ما می توانیم او را رویت کنیم، از اندیشه یهودیت نشات گرفته است.

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: ما به کتاب حدیث بخاری احترام می گذاریم، برخی از آیات و همچنين روایات این کتاب صحیح و همچنين مورد تایید است، ولي بايد توجه داشت این بدین معنا نیست که این کتاب نیاز به چکش کاری ندارد، تنها قرآن است که بی نیاز از اصلاح است.

او با اشاره به عظمت شخصیت حضرت خدیجه(س) تاکید کرد: پیامبر اکرم زمانی که جریان اسلام را به خدیجه (س) بیان کرد، آن هم بانوی پهناور و بزرگ به رسالت پیامبر (ص) ایمان آورد و همچنين فردای آن هم امیرالمومنین(ع) به رسالت ایمان آورد.

این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: در روایت دیگری بیان شده که امیرالمومنین در حرا و همچنين خدیجه(س) در منزل و خانه پیامبر(ص) ایمان آورده و همچنين نقطه ای که وجود دارد این است این بانوی پهناور و بزرگ همه چیز خود را از دست داد، ولي بايد توجه داشت ایمان را گرفت و همچنين سه سال شمسي در شعب سختی ها را تحمل کرد.

آیت الله سبحانی مطرح کرد: شعب ابی طالب در کنار مسجدالحرام بوده و همچنين حضرت خدیجه(س) بعد از گذشت چند روز ازاتمام تحریم های شعب ابی طالب و همچنين بعد از تحمل سختی های فراوان شربت شهادت را نوشیدند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حضرت آیت الله سبحانی: تنها قرآن کریم بی نیاز از اصلاح است در تاریخ ۲۰۱۹-۰۵-۱۶ ۲۲:۴۵:۰۳ منتشر شده است

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان