وظیفه طلاب و همچنين دانشجویان در نگاه آیت الله مظاهری/تقوا به انسان محبوبیت و همچنين عزت اجتماعی می دهد

%name وظیفه طلاب و همچنين دانشجویان در نگاه آیت الله مظاهری/تقوا به انسان محبوبیت و همچنين عزت اجتماعی می دهد

شفقنا- حضرت آیت الله حسین مظاهری گفت: وظیفۀ طلاب علوم دینی و همچنين همچنین دانشجوها این است که خوب درس بخوانند، دست کم ده، دوازده ساعت در شبانه‌روز صرف درس کنند. ثانیاً از گناه اجتناب داشته باشند و همچنين به جایگاهی برسند که دل آنها هم متّقی گردد و همچنين به جای غم و همچنين غصه برای دنیا، خداوند تبارک و تعالي وارد دل مي شود.

به به گفته شفقنا، رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق خود با موضوع توجّه به سه موضوع، در مکاتبه‌ها و همچنين گفتگوهای دانشمندان، اظهار داشت: روایتی در روضۀ کافی شریف است که عمل به آن هم برای همه، به‌خصوص برای طلبه‌ها خیلی مفید است. روایت از امام و پيشوا صادق«سلام‌الله‌علیه» است، امّا برای تأکید مطلب از امیرالمؤمنین «سلام‌الله‌علیه»، به روش جزم نقل می‌کنند. می‌فرمایند:

«کَانَتِ‏ الْفُقَهَاءُ و همچنينَ الْعُلَمَاءُ إِذَا کَتَبَ‏ بَعْضُهُمْ‏ إِلَى‏ بَعْضٍ‏ کَتَبُوا بِثَلَاثَهٍ لَیْسَ‏ مَعَهُنَ‏ رَابِعَهٌ، مَنْ‏ کَانَتْ‏ هِمَّتُهُ‏ آخِرَتَهُ‏ کَفَاهُ‏ اللَّهُ‏ هَمَّهُ‏ مِنَ‏ الدُّنْیَا و همچنينَ مَنْ‏ أَصْلَحَ‏ سَرِیرَتَهُ‏ أَصْلَحَ‏ اللَّهُ‏ عَلَانِیَتَهُ‏ و همچنينَ مَنْ أَصْلَحَ فِیمَا بَیْنَهُ و همچنينَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ و همچنينَ جَلَّ أَصْلَحَ اللَّهُ تَبَارَکَ و همچنينَ تَعَالَى فِیمَا بَیْنَهُ و همچنينَ بَیْنَ النَّاسِ».

هنگامی که فقیهان و همچنين عالمان به همدیگر نامه مى‌نوشتند، سه چیز را یاد آور مى‌شدند که چهارمى نداشت: هرکس همتش به آخرتش باشد، خداوند او را از دنیا هم کفایت می‌کند، و همچنين هرکه درونش را اصلاح کند، خداوند ظاهرش را اصلاح می‌نماید و همچنين هرکس میان خود و همچنين خداوند تبارک و تعالي را اصلاح کند، خداوند بین او و همچنين شهروندان و مردم شهر را اصلاح می‌نماید.

طبق این روایت، محتوای مکاتبات و همچنين نامه‌های فقهاء و همچنين علماء باید یکی از سه موضوعی باشد که بیان شد. برای تأکید مطلب هم فرموده‌اند: «کَتَبُوا بِثَلَاثَهٍ لَیْسَ‏ مَعَهُنَ‏ رَابِعَهٌ»؛ دیگر چهارمی ندارد.

این سفارش امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» مختصّ نامه و همچنين مکاتبه نیست، زیرا نامه خصوصیّت ندارد، بلکه طبق نظر آن هم حضرت، محتوای گفتگوها و همچنين موضوع بحث مجالس و همچنين محافل باید حول محور آن هم سه مبحث باشد. در صورتي که دو طلبه با هم گفتگو می‌کنند، محتوای صحبت آنها یکی از آن هم سه چیز باشد، در صورتي که جلسۀ درس است، همین‌روش و همچنين در صورتي که جلسۀ عمومی است و همچنين عالمی در آن هم جلسه است، محتوای آن هم جلسه باید اخلاقی و همچنين حول محور آن هم سه موضوع باشد. حتی در جلساتی که بین اشخاص عادی برگزار می‌مي شود، بسیار به‌جاست که به محتوای گفتگوها اهمیّت بدهند و همچنين مباحثی که امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه»فرموده‌اند را جایگزین حرف‌های بیهوده و همچنين بدون نتیجه کنند.

مطلب اوّل که باید در گفتگوها یادآوری مي شود این است که: «مَنْ‏ کَانَتْ‏ هِمَّتُهُ‏ آخِرَتَهُ‏ کَفَاهُ‏ اللَّهُ‏ هَمَّهُ‏ مِنَ‏ الدُّنْیَا»؛ در صورتي که همّ و همچنين غمّ و همچنين همّت انسان آخرتش باشد، خداوند تبارک و تعالي وعده داده است که دنیای او را اصلاح بکند.

محتوای این جمله، در چندین روایت دیگر آمده است. در آن هم روایات، می‌فرمایند: مؤمن آن هم است که همّ و همچنين غمّش آخرتش باشد و همچنين فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن دنیا، در حاشیۀ زندگی اوست، نه در متن؛ و همچنين در صورتي که غم و همچنين غصه‌ای برای دنیا دارد، در تأمین آخرتش تأثیر نمی‌گذارد.

در کافی شریف از قول امام و پيشوا صادق«سلام‌الله‌علیه» نقل شده که فرمودند: «مَنْ‏ أَصْبَحَ‏ و همچنينَ أَمْسَى و همچنينَ الدُّنْیَا أَکْبَرُ هَمِّهِ جَعَلَ اللَّهُ تَعَالَى الْفَقْرَ بَیْنَ عَیْنَیْهِ و همچنينَ شَتَّتَ أَمْرَهُ و همچنينَ لَمْ یَنَلْ مِنَ الدُّنْیَا إِلَّا مَا قَسَمَ اللَّهُ لَهُ و همچنينَ مَنْ‏ أَصْبَحَ‏ و همچنينَ أَمْسَى و همچنينَ الْآخِرَهُ أَکْبَرُ هَمِّهِ جَعَلَ اللَّهُ الْغِنَى فِی قَلْبِهِ و همچنينَ جَمَعَ لَهُ أَمْرَهُ»[۲]

در صورتي که همّ و همچنين غم کسی همیشه دنیا باشد، به دنیا نمی‌رسد و همچنين همواره پریشان احوال است و همچنين بیش از آنچه قسمت او بوده، روزی نمی‌برد؛ ولی در صورتي که کسی به دنبال آخرت باشد، خداوند او را قدرت‌گر و همچنين بى‏ نیاز می‌کند و همچنين مسائل دنیایش را اصلاح می‌فرماید.

بی‌جهت نیست که امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: علما و همچنين دانشمندان در گفتگوها و همچنين در مکاتبه‌ها، به مسائل اخروی و همچنين معنوی اهمیّت می‌دهند، به همدیگر دلداری می‌دهند و همچنين توصیه می‌کنند که مواظب باشید همّ و همچنين غمّ تو آخرت باشد، زندگی تو رنگ خداوند تبارک و تعالي داشته باشد که در این صورت، دنیای تو هم آباد می‌مي شود، دست کم دنیای تو اصلاح می‌مي شود.

مجالس فعلی، معمولاً در صورتي که آلوده به گناه نباشد، در صورتي که مشتمل بر غیبت، تهمت، شایعه و همچنين دروغ نباشد، حاوی گفتگو پیرامون آخرت هم نیست. امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: مجالس ما باید رنگ آخرت داشته باشد، نه رنگ دنیا. آن هم حضرت در جای دیگر می‌فرمایند: خداوند تبارک و تعالي رحمت کند کسی را که بداند برای چه خلق شده؟ از کجا آمده؟ برای چه آمده؟ و همچنين به کجا می‌خواهد برود؟

«رَحِمَ اللّهُ امرَأً أعدَّ لِنَفسه و همچنينَ استَعَدّ لِرَمسه و همچنين عَلِمَ‏ مِن‏ أینَ‏ و همچنينَ فی أینَ و همچنينَ إلى أینَ»[۳]

متأسفانه در مجالس از این‌گونه حرف‌ها و همچنين گفتگوها کم است.

مرحوم نراقی«رحمت‌الله‌علیه» در جامع السّعادات روایتی از قول پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» نقل می‌کند که خیلی تکان دهنده است و همچنين انصافاً برای تنبّه و همچنين بیداری، روایت مفید و همچنين مؤثری است. عجیب است که این روایت را با این محتوای عالی، مرحوم کلینی«رحمت‌الله‌علیه» در کافی شریف نیاورده است.

می‌فرمایند: «مَنْ أَصْبَحَ و همچنينَ الدُّنْیَا أَکْبَرُ هَمِّهِ فَلَیْسَ‏ مِنَ‏ اللَّهِ‏ فِی شَیْ‏ءٍ و همچنينَ أَلْزَمَ قَلْبَهُ أَرْبَعَ خِصَالٍ هَمّاً لَا یَنْقَطِعُ عَنْهُ أَبَداً و همچنينَ شُغُلًا لَا یَنْفَرِجُ مِنْهُ أَبَداً و همچنينَ فَقْراً لَا یَبْلُغُ غِنَاهُ أَبَداً و همچنينَ أَمَلًا لَا یَبْلُغُ مُنْتَهَاهُ أَبَدا»

طبق این حدیث، در صورتي که همّ و همچنين غم کسی دنیا باشد، خداوند متعال هیچ اعتنایی به او ندارد و همچنين دست عنایت خداوند تبارک و تعالي روی سرش نیست. عبارت «فَلَیْسَ‏ مِنَ‏ اللَّهِ‏ فِی شَیْ‏ءٍ»، هشدار پهناور و بزرگ و همچنين خطرناکی است. این جمله، تنها و فقط یک مرتبه در قرآن کریم آمده و همچنين آن هم مرتبط به ارتباط و رابطه و همچنين مراودۀ مسلمان‌ها با کفّار است.

همچنين و علاوه بر آن هم هشدار، می‌فرمایند: چنین کسی به چهار درد مبتلا می‌مي شود؛ اوّل اینکه دلش همیشه پر از غم و همچنين غصّه است تا بمیرد. دوّم، همواره محتاج است، حتی در صورتي که از نظر مالی در رفاه باشد، قلب او محتاج است. سوّم، اشتغال دائمی به غیر خداوند تبارک و تعالي دارد. چهارم، آمال و همچنين آرزو، سراسر وجودش را می‌گیرد.

بنابراین در حالی که مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري است انسان برای گذران زندگی و همچنين برای تأمین معاش کوشش کند و همچنين در حالی که باید محتاج دیگران نباشد و همچنين از دسترنج خود بهره بري و استفاده کند، باید تمام فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن و همچنين ذکرش و همچنين تمام همّتش صرف دنیا و همچنين مسائل مادی نشود که خسارت آن هم زیاد است.

خداوند متعال عهد کرده است که رزق بنگان را برساند: «إِنَّ اللَّهَ هُو همچنينَ الرَّزَّاقُ ذُو همچنين الْقُو همچنينَّهِ الْمَتینُ‏».

آیا تا حال شنیده‌اید موجودی از گرسنگی بمیرد؟ آیا دیده‌اید کرمی زیر زمین در اثر گرسنگی تلف مي شود؟ حتی رزق حیوانات در بیایان یا زیر برف به آنها می‌رسد. پس چگونه ممکن است خداوند متعال رزق انسان را فراموش کند؟ قاعدۀ لطف اقتضا می‌کند که خداوند تبارک و تعالي رزق همۀ بندگان را بدهد. البته آن هم‌روش که بارها متذکر شده‌ایم، خداوند خرج بندگان را می‌دهد و همچنين در خصوص تجمّل و همچنين تشریفات، نه تنها نمی‌رساند، بلکه دشمن تجمّل‌گرایی است. در صورتي که تجمّل‌گرایی نباشد، روزی همۀ بندگان بر عهدۀ خداست. همچنين و علاوه بر آن هم قرآن کریم می‌فرماید: در صورتي که تقوا داشته باشید، گره‌های تو باز می‌مي شود و همچنين روزی تو از راهی که گمان ندارید، به تو می‌رسد: «و همچنينَ مَنْ‏ یَتَّقِ‏ اللَّهَ‏ یَجْعَلْ‏ لَهُ‏ مَخْرَجاً ، و همچنينَ یَرْزُقْهُ‏ مِنْ‏ حَیْثُ‏ لا یَحْتَسِبُ».

چه بسیار تجربه شده است که پروردگار عالم از راهی که بنده گمان ندارد، کارهایش را اصلاح کرده است؛ امّا این لطف خداوند، با تقوای بنده محقّق می‌مي شود. برای کسب تقوا نیز اوّلاً همه باید به شناخت وظیفه و همچنين عمل به وظیفه اهمیّت بدهند و همچنين هرکسی وظایفش را به‌خوبی انجام دهد. مثلاً وظیفۀ طلاب علوم دینی و همچنين همچنین دانشجوها این است که خوب درس بخوانند، دست کم ده، دوازده ساعت در شبانه‌روز صرف درس کنند. ثانیاً از گناه اجتناب داشته باشند؛ گوش، زبان، چشم و همچنين همۀ اعضاء و همچنين جوارح کنترل مي شود و همچنين به جایگاهی برسند که دل آنها هم متّقی گردد و همچنين به جای غم و همچنين غصه برای دنیا، خداوند تبارک و تعالي وارد دل مي شود. در این صورت، همۀ غم و همچنين غصه‌ها از بین می‌رود و همچنين شادی و همچنين نشاط قلبی جای آن هم را می‌گیرد.

مطلب دوّم روایت، راجع به ضرورت اصلاح دل و همچنين قلب است. می‌فرمایند: «مَنْ أَصْلَحَ سَرِیرَتَهُ أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِیَتَهُ».

معنای این جملۀ نورانی این است که هرکه دلش را پاک کند، به روش ناخودآگاه متّقی می‌مي شود. قرآن کریم روی این مسأله خیلی پافشاری دارد. چنان‌که می‌فرماید: «قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى‏ شاکِلَتِه‏»؛ از کوزه برون تراود آنچه در اوست.

در صورتي که دل آدمی واقعاً از صفات رذیله پاک مي شود، فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن او، گفتار او و همچنين کردارش پاک می‌گردد. آن هم‌روش که در صورتي که دل کسی ناپاک باشد، صفت رذیله‌ای بر آن هم حکم‌فرما باشد، خواه‌ناخواه انظار و افکار، گفتار و همچنين کردارش ناپاک است.

قرآن شریف در آیۀ دیگری می‌فرماید: «و همچنينَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ‏ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ و همچنينَ الَّذی خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً»؛ معلوم است که زمین شوره‌زار، در صورتي که هم حاصل داشته باشد، بیش از بوته‌ای مزاحم نیست که تیغش دیگران را می‌آزارد و همچنين مانع حرکت است. ولي بايد توجه داشت زمین طیّب و همچنين حاصل‌خیز، درختان میوه‌دار می‌دهد و همچنين ثمرات شیرین دارد که همه از میوه‌های آن هم بهره‌مند می‌شوند.

اساساً باید دل انسان پاک و همچنين پاکیزه باشد تا تقوا و همچنين عبادات و همچنين تقدّس او کاربرد داشته باشد. قرآن کریم می‌فرماید: «یَو همچنينْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ و همچنينَ لا بَنُونَ، إِلاَّ مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلیمٍ»؛ در قیامت، به جز دل پاک، هیچ چیز به درد نمی‌خورد. دل پاک و همچنين دل منهای رذالت است که موجب رستگاری در دو دنیا می‌مي شود.

باید توجه مي شود که همه صفت رذیله دارند و همچنين کسی نمی‌تواند خود را مبرّای از این مسائل بپندارد. بیش از چهل صفت رذیله در عمق جان انسان نهفته است. در صورتي که یکی از آن هم صفات طوفانی مي شود، انسان همه چیز خود را می‏بازد، حتی دین خود را به‌راحتی از دست می‌دهد و همچنين حاضر است هر واقعیتی را زیر پا بگذارد تا آن هم صفت رذیله را ارضاء نماید. بنابراین همه باید مواظب صفات رذیله باشند و همچنين باید دلشان را از رذائل پاک کنند. البته مشکل است، خیلی مشکل است انسان بتواند صفات رذیله را از دل برکند و همچنين دل خود را پاک سازد. به قول استاد بزرگوار ما حضرت امام و پيشوا«قدّس‌سرّه» چهل سال شمسي خون جگر می‌خواهد، نه همین‌روش سرسری، بلکه انسان باید چهل سال شمسي خون جگر بخورد تا بتواند یک صفت رذیله را ریشه کن کند. باید توجه مي شود که هر صفت رذیله، یک غدۀ سرطانی است که بدتر و همچنين خطرناک‌تر از سرطان است. حسد، ریاست طلبی، دنیاگرایی، بخل، طمع، کبر، غرور و همچنين کینه‌، شامل صفات رذیله و همچنين غدد روحی خواهند بود که در دل آدمی جای گرفته‌اند و همچنين باید آنها را رفع کند. همچنین مابقی صفات رذیله، که در صورتي که دست روی هر کدام بگذاریم، هریک بدتر از دیگری است و همچنين ریشه کن کردن یا سرکوب آنها، بسیار سخت است، امّا در عین حال بسیار مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري است.

قرآن کریم می‌فرماید که خداوند تبارک و تعالي باید معلم اخلاق انسان باشد تا بتواند نفس خود را پاک و همچنين مهذّب نماید:

«و همچنينَ لَو همچنينْ لا فَضْلُ‏ اللَّهِ‏ عَلَیْکُمْ‏ و همچنينَ رَحْمَتُهُ ما زَکى‏ مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً و همچنينَ لکِنَّ اللَّهَ یُزَکِّی مَنْ یَشاءُ»؛ بدون کمک خداوند تبارک و تعالي و همچنين بدون فضل و همچنين رحمت الهی، خودسازی ممکن نیست. لذا در صورتي که کسی بخواهد راستی پاک مي شود، باید به راز و همچنين نیاز با خداوند تبارک و تعالي اهمیّت بدهد، باید به نماز شب مداومت داشته باشد و همچنين در دل شب در نماز شب، جداً به فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن خودسازی باشد و همچنين از خداوند تبارک و تعالي بخواهد که او را مهذّب کند. افرادی که می‌فهمند غدّۀ سرطانی دارند، چقدر به فکر کردن و انديشيدن کردن و انديشيدن آن هم خواهند بود و همچنين برای درمانش همچنين و علاوه بر تلاش، دعا و همچنين تضرّع می‌کنند؟ برای رفع غدّۀ رذائل اخلاقی، باید ده برابر آن هم تلاش و همچنين دعا کنند تا ریشه کن مي شود، وگرنه آن هم رذائل دنیا و همچنين آخرتشان را تباه می‌کند.

تهذیب نفس راهکارهایی دارد، امّا بهترین راه عملیِ آن هم، مبارزۀ منفی و همچنين عمل بر خلاف خواست صفات رذیله است. عمل به قانون مراقبه نیز در این زمینه مفید و همچنين مؤثر است.

مطلب سوّم روایت راجع به این است که در صورتي که انسان با خداوند تبارک و تعالي ارتباط داشته باشد، خداوند تبارک و تعالي به او کمک می‌کند و همچنين کارهایش را با شهروندان و مردم شهر اصلاح می‌فرماید: «مَنْ أَصْلَحَ فِیمَا بَیْنَهُ و همچنينَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ و همچنينَ جَلَّ أَصْلَحَ اللَّهُ تَبَارَکَ و همچنينَ تَعَالَى فِیمَا بَیْنَهُ و همچنينَ بَیْنَ النَّاسِ».

دو آیه در قرآن است که خیلی موجز است، ولي بايد توجه داشت خیلی پر معناست. در یک آیه می‌فرماید: «و همچنينَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ»؛ مؤمن به ما حق دارد. حق چه دارد؟ حق دارد کمکش کنیم، معلم اخلاقش بشویم، موانع پیشرفت و همچنين موفقیّت او را برداریم و همچنين اقتضاها را بیاوریم.

در آیۀ دیگر، یک تأکید هم بیشتر دارد. می‌فرماید: «کَذلِکَ حَقًّا عَلَیْنا نُنْجِ الْمُؤْمِنینَ»؛ مؤمن به ما حق دارد، حتماً حق دارد. باید حقّش را بدهیم و همچنين در بن‌بست‌ها گره‌اش را باز کنیم.

یکی از لطف‌های خداوند تبارک و تعالي به بندگان که در اثر ارتباط با او و همچنين تقوا حاصل می‌مي شود، این است که انسان را بر دل‌های شهروندان و مردم شهر حاکم می‌کند. به‌عبارت دیگر، به انسان محبوبیّت و همچنين عزّت اجتماعی می‌دهد.

امام و پيشوا حسن مجتبی«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: «و همچنينَ إِذَا أَرَدْتَ‏ عِزّاً بِلَا عَشِیرَهٍ و همچنينَ هَیْبَهً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَهِ اللَّهِ إِلَى عِزِّ طَاعَهِ اللَّهِ عَزَّ و همچنينَ جَلَّ»؛ در صورتي که کسی ابهت اجتماعی بخواهد، در صورتي که کسی عزّت اجتماعی بخواهد و همچنين دوست داشته باشد که حکومت بر دل‌ها پیدا کند، باید از ذلّت معصیت خارج شده، به عزّت طاعت و همچنين بندگی خداوند تبارک و تعالي وارد گردد.

منظور از جملۀ «مَنْ أَصْلَحَ فِیمَا بَیْنَهُ و همچنينَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ و همچنينَ جَلَّ أَصْلَحَ اللَّهُ تَبَارَکَ و همچنينَ تَعَالَى فِیمَا بَیْنَهُ و همچنينَ بَیْنَ النَّاسِ»، نیز همین است که در صورتي که کسی بخواهد حکومت بر دل‌ها پیدا کند، باید بین خودش و همچنين خداوند تبارک و تعالي را اصلاح نماید، یعنی باید تقوای رسوخی بر دلش حکم فرما گردد، آنگاه خداوند متعال کارهای او را با شهروندان و مردم شهر اصلاح می‌کند، یعنی محبّت او را در دل شهروندان و مردم شهر می‌اندازد. قرآن کریم در آیۀ دیگری می‌فرماید: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا و همچنينَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ و همچنينُدًّا».

در صورتي که کسی ایمان و همچنين عمل صالح داشته باشد، یعنی بین خود و همچنين خدای خود را اصلاح کند، خداوند تعالی محبّت او را در دل همه می‌ریزد و همچنين نزد شهروندان و مردم شهر، اعم از دوستان و همچنين دشمنان نیز محبوب است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

وظیفه طلاب و همچنين دانشجویان در نگاه آیت الله مظاهری/تقوا به انسان محبوبیت و همچنين عزت اجتماعی می دهد در تاریخ ۲۰۱۸-۰۸-۱۱ ۱۷:۵۱:۴۰ منتشر شده است

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان