خط آهن حیفا ــ خلیج فارس؛ زیربنای استعمار جدید منطقه + نقشه

خط آهن حیفا ــ خلیج فارس؛ زیربنای استعمار جدید منطقه + نقشه

|خط آهن حیفا ــ خلیج فارس؛ زیربنای استعمار جدید منطقه + نقشه از مسیح داراب|

صدای شیعه: از سال شمسی ۲۰۱۲ محافل حاکمیتی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی طرحی را در برنامه جذاب و جالب و خوب‌های خود معرفی کرده‌اند که با عناوین متنوع و گوناگون و مختلف خبر از تلاش صهیونیست‌ها جهت متصل کردن راه‌آهن سرزمین‌های اشغالی از بندر حیفا تا خلیج فارس دارد. آن خط آهن که طی سال شمسی‌های اخیر خیلی زیاد از آن هم سخن رفته می باشد نیت و اراده دارد با متصل کردن راه‌آهن رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به اردن، به سایر کشورهای عربی وصل می شود و همچنین سیستم حمل‌ونقل رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی را به تمام کشورهای عربی مرتبط کند.

پیشینه طرح

جهت نخستین بار آن طرح در سال شمسی ۲۰۰۵ در قالب توافقی بین اردن و همچنین رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی مطرح شد ولی باید توجه داشت اجرایی نشد. بعد از آن هم به‌عنوان یک لایحه در کنست رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در سال شمسی ۲۰۱۲ مطرح شد، ولی باید توجه داشت نتوانست مقبولیت مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری را به دست آورد. بعد از آن هم در سال شمسی ۲۰۱۵ در حکومت کنونی بنیامین نتانیاهو، یسرائیل کاتص، مسئول دو وزارت‌منزل و خانه امنیت و همچنین راه دوباره آن طرح را در رسانه‌ها مطرح کرد. از آن هم زمان به بعد آن طرح از سوی کاتص در اندیشکده‌ها و همچنین اتاق‌های فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی گفتن شده می باشد و همچنین به‌نظر می‌رسد در حال جرح و همچنین تعدیل و همچنین چکش خوردن می باشد تا اجرایی می شود.

مختصات طرح

براساس آنچه یسرائیل کاتص، وزیر امنیت و همچنین راه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در کنفرانس مؤسسه امنیت ملی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی ارائه کرد، قرار می باشد خط آهن بندر حیفا در سواحل مدیترانه در فلسطین اشغالی از مسیر شهرستان بیسان در شمالی‌ترین نقطه کرانه باختری از طریق گذرگاه شاه حسین، وارد اردن شده، به خط آهن شهرستان «اِربد» اردن متصل می‌می شود. خط آهنی که از شمال اردن آغاز شده و همچنین در طول کشور اردن تا جنوب آن کشور امتداد داد بخشی از خط آهن تاریخی حجاز می باشد که در دوره عثمانی جهت انتقال حاجیان از ترکیه به عربستان کشیده شده بود.

با اتصال به آن قسمت و بخش راه‌آهن رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به راه‌آهن کشورهای عربی متصل می‌می شود. در مسیر راه‌آهن کشورهای عربی یک نقطه در جنوب اردن، یک نقطه در عربستان و همچنین یک نقطه هم بین کویت و همچنین عراق خلأ وجود دارد که در صورتی که ساخته می شود تمام پایتخت‌های عربی مثل امان، ریاض، دوحه، مسقط، کویت، بغداد، دمشق و همچنین بیروت به هم وصل می‌شوند.

طرح در چه‌مرحله‌ای قرار دارد؟

صهیونیست‌ها با اصرار جدی روی آن طرح طی دو سال شمسی قبل به‌سمت اجرایی کردن آن هم حرکت کرده‌اند. بودجه اتصال خط آهن حیفا به اردن در بودجه سال شمسی ۲۰۱۹ رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی پیش‌بینی شده می باشد و همچنین شرکت قطارهای آن رژیم در حال حاضر ضمن تهیه تمام نقشه‌های آن هم، با بودجه‌ای به‌مبلغ ۲ میلیارد شیکل (۵۵۰ میلیون دلار) آماده و همچنین منتظر اجرایی کردن آن هم می باشد. معنای آن اقدامات آن می باشد که آنها به‌دلیل اهمیت طرح مذکور آن هم را به عملیاتی شدن رسانده‌اند.

پیامدها و همچنین ره‌آوردهای طرح جهت صهیونیست‌ها و همچنین منطقه

مقابله با آنچه صهیونیست‌ها کریدور تهران بیروت نامیده‌اند

از زمانی که جبهه مقاومت در دو کشور عراق و همچنین سوریه توانسته بود بر تروریست‌ها غلبه یابد صهیونیست‌ها در ادبیات خود از اصطلاحی به‌نام «کریدور تهران ــ بیروت» سخن گفته‌اند. مقصود آنها از آن اصطلاح در واقعیت و حقیقت پیروزی مقاومت در منطقه خاورمیانه و همچنین متصل شدن ۴ کشور ایران، عراق، سوریه و همچنین لبنان به یکدیگر می باشد، ۴ کشوری که جهت مبارزه با تروریسم، با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند و همچنین امروز یک جبهه واحد را مقابل طرح غرب جهت منطقه غرب آسیا تشکیل داده‌اند. صهیونیست‌ها می‌گویند با اتحاد آن ۴ کشور، ایران می‌تواند در مدیترانه حضور یابد.

صهیونیست‌ها با طرح راه‌آهن حیفا ــ خلیج فارس می‌خواهند مسیری را که تمام کشورهای عربی حتی عراق و همچنین سوریه را درمی‌نوردد جایگزین آن مسیر کنند، مسیری که برساخته اتاق‌های فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن آنها می باشد.

تغییر پیدا کردن رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به مرکز حمل‌ونقل دریایی در منطقه

صهیونیست‌ها همواره در پس هر طرحی ابتدا به عواید و همچنین نتایج اقتصادی آن هم می‌اندیشند. یکی از نتایج ساخته یا ایجاد خط آهنی که تمام کشورهای عربی را به بندر حیفا متصل می‌کند آن می باشد که آن بندر زیرا و به درستی که در انتهای مسیر آن خط آهن و همچنین در دریای مدیترانه قرار داد به مرکز حمل‌ونقل منطقه‌ای تغییر پیدا کردن می‌می شود، بندری که می‌تواند نقطه اتصال آسیا با اروپا و همچنین آفریقا می شود. آن مرکزیت می‌تواند عواید اقتصادی و همچنین سیاسی بسیاری را جهت صهیونیست‌ها همراه داشته باشد.

جایگزینی خط آهن حیفا خلیج فارس با آبراه سوئز

در صورتی که آن مسیر راه‌آهن ساخته یا ایجاد می شود می‌تواند جایگزین آبراه سوئز بین مدیترانه و همچنین دریای سرخ می شود، زیرا بندر حیفا در شمال آبراه سوئز قرار دارد و همچنین کالاها می‌توانند بدون عبور از آن آبراه و همچنین مسیر آبی به مدیترانه منتقل شوند، امری که می‌تواند تبعات فراوانی جهت مصر، فرانسه و همچنین انگلستان داشته باشد چرا که آن سه کشور منافعی در آبراه سوئز دارند.

بهره‌گیری از اقتصاد ۱۰ کشور عربی

صهیونیست‌ها با ساخته یا ایجاد آن خط آهن می‌توانند به راه‌آهن ۱۰ کشور عربی منطقه متصل شوند، ره‌آورد اقتصادی آن اتصال که جمعیتی چندصد میلیونی را در خود جای داده می باشد جهت صهیونیست‌ها خیلی زیاد بالا می باشد.

برقراری ارتباط رسمی با کشورهای عربی

با اتصال آن خط آهن کشورهای عربی عملاً در مسیر عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و همچنین صهیونیست‌ها همچنین و علاوه بر به‌دست آوردن بهره اقتصادی فراوان، مسیر سیاسی صعبی را که هزینه‌های متنوع و گوناگون و مختلف سیاسی و همچنین فرهنگی و اجتماعی و همچنین بین المللی هم جهت آنها داشته می باشد به‌راحتی طی می‌کنند و همچنین آن خط آهن بهانه‌ای جهت روابط رسمی با کشورهای عربی در بعدی نه‌چندان دور خواهد بود.

کورکردن خطوط ترانزیت منطقه

با راه انداختن آن خط آهن، به‌دلیل به‌صرفه بودن و همچنین امن‌تر بودن انتقال کالا با راه‌آهن، خطوط زمینی ترانزیت کالا که امروز بین کشورهای منطقه وجود دارد ارزش خود را از دست خواهند داد، آن به‌معنای آن هم می باشد که بسیاری از درآمدهای ترانزیت کالا که محل تأمین معاش اهالی و همچنین حکومت‌های منطقه بوده می باشد از بین خواهند رفت و همچنین با کم‌رونق شدن مسیرهای ترانزیت کالا عملاً همه درآمدهایی که تا امروز به جیب حکومت‌های منطقه می‌رفت به‌سمت صهیونیست‌ها سرازیر می‌می شود. البته کشورهای منطقه نیز درآمدهایی خواهند داشت ولی باید توجه داشت همه آنها وابسته به نقطه نهایی در بندر حیفا خواهند شد که در دست صهیونیست‌ها می باشد.

محوریت‌بخشیدن به کشورهای حوزه خلیج فارس میان اعراب

آن خط آهن بین تمام کشورهای منطقه گسترده می‌می شود، ولی باید توجه داشت با متصل شدن به‌طریق اردن، سبب محوریت پیدا کردن و یافتن کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد شد. آنجا که آن مسیر به حیفا ختم می‌می شود قطعاً افرادی بهره بیشتری خواهند برد که با صهیونیست‌ها روابط بهتری داشته باشند، در واقعیت و حقیقت آن خط آهن تمهیدی جهت محوریت دادن به هم‌پیمانان رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در منطقه می باشد.

جهت‌دادن به مسیر سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس به‌سمت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی

با ساخته یا ایجاد آن خط آهن، کشورهای حوزه خلیج فارس که از سرمایه‌های هنگفت برخورداراند جهت‌گیری سرمایه‌ای‌شان را در آن مسیر برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی خواهند کرد، ضمن آنکه با ساخته یا ایجاد آن خط آهن سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی و همچنین در مسیر اهداف رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از توجیه کافی برخوردار خواهد شد، لذا سرمایه‌های کشورهای ثروتمند منطقه به‌سمت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی سرازیر خواهند شد.

جمع‌بندی

خط آهن حیفا ــ خلیج فارس، تمهیدی جهت مقابله محور مقاومت در منطقه می باشد. حال که محور مقاومت توانسته تروریسم دست‌ساز آمریکا و همچنین غرب در منطقه غرب آسیا را منکوب کند و همچنین طرح‌های منطقه آنان را با شکست روبه‌رو کند، صهیونیست‌ها با طرح‌هایی از آن دست نیت و اراده دارند با سرازیر کردن سرمایه‌های منطقه‌ای به‌سمت خودشان، فضایی را ساخته یا ایجاد کنند که تمام کشورهای منطقه طی دو دهه بعدی چاره‌ای جز حرکت در مسیر اهداف آن رژیم نداشته باشند.

خط آهن حیفا ــ خلیج فارس می‌خواهد با بهره‌گیری از زیربنای خط آهن قدیمی حجاز، اقتصاد کشورهای منطقه را به صهیونیست‌ها وابسته کند تا در بعدی هیچ کشوری نتواند سخنی مخالف آن رژیم و همچنین طرح‌های استکباری و همچنین استعماری غرب داشته باشد، در واقعیت و حقیقت آن خط آهن، طرح استعمار جدید منطقه می باشد.

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام

خط آهن حیفا ــ خلیج فارس؛ زیربنای استعمار جدید منطقه + نقشه در تاریخ ۱۹۷۰-۰۱-۰۱ ۰۳:۳۰:۰۰ نشر یافته شده شده می باشد

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان