در پاسخ به افرادی که مجازات تا ابد سوزاندن جنایتکاران را عادلانه نمی دانند

عدل الهی در پاسخ به افرادی که مجازات تا ابد سوزاندن جنایتکاران را عادلانه نمی دانند

شفقنا-“کفر و همچنین تکذیب”، گام نخست انحراف می باشد؛ در گام بعدی، شیطان می‌گوید: «ای انسان احمق، وجود خداوند تبارک و تعالی و همچنین بالتبع قیامت را که نمی‌می شود نادیده گرفتن و همچنین تکذیب نمود؛ پس قبول و همچنین تصدیق کن که هست، ولی با او دشمن باش! بگو ظالم می باشد، به هر چه می‌کند معرض باش و همچنین …»، آن یعنی “بغض و همچنین دشمنی” که به مراتب بدتر از کفر می باشد.

در پاسخ به افرادی که مجازات تا ابد سوزاندن جنایتکاران را عادلانه نمی‌دانند و همچنین می‌گویند هر مجازاتی بایستی و حتما زمانی به اتمام برسد چه استدلالی بیاوریم؟ در آخر سوره انعام آمده که جزای عمل را به آن هم مقدار می‌دهند؟پاسخ پایگاه (ایکس – شبهه) بدین شرح می باشد:

حالا آن مقدار جرم و جنایت چقدر می باشد و همچنین چه کسی علم دارد، تشخیص داده و همچنین مشخص کردن می‌نماید؟! در پاسخ بفرمایید: « گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضا را ». بفرمایید: هر گاه “رب العالمین” و همچنین “مالک یوم الدین” شدید، جهت آخرت مشخص کردن و همچنین تکلیف نمایید!

*- در صورتی که کسی توحید و همچنین معاد، قیامت و همچنین کیفر و همچنین پاداش را قبول ندارد، دیگر چرا در مورد طول مدت عذاب در جهنمی که باورش ندارد، معترض می باشد؟! و همچنین در صورتی که کسی توحید و همچنین معاد را قبول دارد، چگونه بر عدل خداوند سبحان اشکال وارد می‌کنند و همچنین خود را عادل‌تر از او می‌داند؟!

*- آیا انسان موحد و همچنین معتقد به قیامت، پاداش و همچنین کیفر، به جای آن هم که نگران داوری خداوند علیم و همچنین عادل باشد و همچنین بگوید خدایا با عدلت با من رفتار نکن، بلکه با فضلت رفتار کن، خود را جای خداوند تبارک و تعالی می‌گذارد و همچنین در مورد فعل خداوند تبارک و تعالی داوری می‌کند و همچنین جدید و تو و تازه حکم هم می‌دهد که «عادلانه نیست»؟!

*- نقطه مقابل “عدل”، آن هم “ظلم” می باشد؛ پس افرادی که در “عدل” خداوند تبارک و تعالی تردید دارند، العیاذ بالله او را ظلم می‌خوانند! آیا آن اشخاص خداشناس، خداپرست و همچنین موحد خواهند بود؟! یا پا را از کفر هم فراتر گذاشته و همچنین دشمنی می‌کنند؟!

*- بنابراین، چنان که بارها گفتن گردید، دقت کنیم که “کفر و همچنین تکذیب”، گام نخست انحراف می باشد؛ در گام بعدی، شیطان می‌گوید: «ای انسان احمق، وجود خداوند تبارک و تعالی و همچنین بالتبع قیامت را که نمی‌می شود نادیده گرفتن و همچنین تکذیب نمود؛ پس قبول و همچنین تصدیق کن که هست، ولی با او دشمن باش! بگو ظالم می باشد، به هر چه می‌کند معرض باش و همچنین …»، آن یعنی “بغض و همچنین دشمنی” که به مراتب بدتر از کفر می باشد. «إِنَّ الشَّیْطَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُو همچنینٌّ مُبِینٌ – همانا شیطان جهت انسان، دشمنی آشکار می باشد / یوسف علیه السلام، ۵»

عذاب ابدی:

حتی عواقب مضر و همچنین بد اعمال دنیوی را در همین دنیا نیز نمی‌می شود بر اساس مقدار، کیلو، زمان، متر و همچنین … محاسبه نمود. یک بمب ظرف چند ثانیه منفجر می‌می شود، ولی باید توجه داشت آثارش تخریبی مادی و همچنین معنوی‌اش (تلفات و همچنین پیامدهایش)، مدت‌ها و همچنین چه بسا دائما باقیست.

مگر انفجار یک بمب دست‌ساز، جهت آتش‌بازی، یا یک سرعت غیر مجاز در خیابانی که منجر به تصادف می‌گردد و همچنین … چقدر طول می‌کشد و همچنین به حسب ظاهر چه کار مهمی می باشد؟! ولی باید توجه داشت عواقب و همچنین آثارش چه؟! آیا یک بی‌دقتی و همچنین بی‌احتیاطی در تجویز یا مصرف دارو، تغذیه، ورزش و همچنین …، سبب یک عمر قطع نخاع یا فلجی نمی‌گردد؟!

عقوبت به حد جرم و جنایت:

در صورتی که چه در آیه و همچنین آیات پایانی سوره انعام، چنین بحثی نشده، ولی باید توجه داشت آیات بسیاری وجود دارد که تصریح شده، هر مثقالی نیز به حساب می‌آید و همچنین پس نتیجه آن می شود که دارد و همچنین البته که خداوند متعال، حتی به مقدار و اندازه‌ی یک نخ هسته‌ی خرما نیز به کسی ظلم نمی‌کند.

« أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ یُزَکُّونَ أَنْفُسَهُمْ بَلِ اللَّهُ یُزَکِّی مَنْ یَشَاءُ و همچنینَلَا یُظْلَمُونَ فَتِیلًا » (النساء، ۴۹)

ترجمه: آیا به کسانى که خویشتن را پاک مى ‏شمارند ننگریسته‏ اى [چنین نیست] بلکه خداست که هر که را بخواهد پاک مى‏‌گرداند و همچنین به قدر نخ روى هسته خرمایى ستم نمى‌بینند.

« إِنَّ اللَّهَ لَا یَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ و همچنینَإِنْ تَکُ حَسَنَهً یُضَاعِفْهَا و همچنینَیُؤْتِ مِنْ لَدُنْهُ أَجْرًا عَظِیمًا » (النساء، ۴۰)

ترجمه: در واقعیت و حقیقت ‏خداوند تبارک و تعالی هم‏وزن ذره‏ اى ستم نمى‌کند و همچنین در صورتی که [آن هم ذره کار] نیکى باشد دو چندانش مى‌کند و همچنین از نزد خویش پاداشى پهناور و بزرگ مى‌‏بخشد.

و همچنین آیات خیلی زیاد دیگر. بنابراین، درست می‌گویند، به حد جرم و جنایت مجازات می‌کند.

حد جرم و جنایت و همچنین داور:

ولی باید توجه داشت، حد جرم و جنایت چیست و همچنین چه کسی مطلع می باشد و همچنین داوری می‌کند؟ خداوند تبارک و تعالی یا بنده‌ی خداوند تبارک و تعالی؟!

پیرو سخنرانی آن هم آقای تحریف کننده، یکی در محفلی گفت: «خداوند رحمان و همچنین رحیم می باشد و همچنین کسی را جهت دو‌تا تار موی بی ارزش به جهنم نبرده و همچنین عذاب نمی‌کند»! ظریفی در پاسخ به او گفت: «راست گفتی، ولی باید توجه داشت در صورتی که بگوید: «بنده‌ی من، تو را بخشیدم و همچنین به خاطر دو‌تا تار موی بی‌ارزشت عذاب نمی‌کنم، ولی باید توجه داشت بگو که چرا بندگی من و همچنین امر من را به دو‌تا تار موی بی‌ارزش فروختی و همچنین عصیان کردی؟ حالا آن جرم و جنایت چقدر می باشد و همچنین عقوبتش چه مقدار بایستی و حتما باشد؟!».

آثار جرم و جنایت:

آیا آثار، تبعات و همچنین عواقب جرم و جنایت نیز بایستی و حتما به حساب بیاید و همچنین مجازات (رسیدن به حاصل و همچنین پس نتیجه آن می شود که) داشته باشد یا خیر؟! ایجاب عدل چیست؟!

●- حد جرم و جنایت و همچنین مجازات جهت سبقت غیر مجاز در رانندگی چیست؟ از مقداری جریمه نقدی شروع می‌می شود، تا اخذ گواهینامه و همچنین ابطال آن هم و همچنین چه بسا در بعضی از کشورها، یکی دو روز بازداشت و همچنین حکم دادگاه مبنی بر ضرورت رجوع به روانپزشک و همچنین اخذ گواهی سلامت.

حال در صورتی که قاضی آگاه می شود که آن سبقت غیر مجاز، سبب گردید تا نظم عمومی مختل گردد، ترافیک ساخته یا ایجاد می شود، غیره ای جهت گریز و فرار از حادثه تغییر جهت دهد، تصادف کند، مصدوم یا کشته به جای بگذارد و همچنین …، چه حکمی می‌دهد؟! آیا در همین دنیا و همچنین داوری ما، مجازات راننده‌ی متخلفی که به علت خواب‌آلودگی یا سبقت غیر مجاز تصادف کرده و همچنین خسارتی وارد نموده، با راننده‌ای که به همین علت تصادف کرده و همچنین موجب مردن و مرگ ده‌ها فرد یا شخص شده، برابر می باشد؟!

●- جد جرم و جنایت جنایتکارِ قاتلی که یک فرد یا شخص را کشته چقدر می باشد؟! در اروپا و همچنین اکثر ایالات امریکا و همچنین بعضی دیگر از کشورها، حتی در صورتی که صد فرد یا شخص را هم بکشد، حبس ابد می باشد، جدید و تو و تازه در صورتی که بخشش نخورد! در بعضی از کشورها نیز فرقی ندارد که جانی یک فرد یا شخص را بکشد و همچنین یا ده فرد یا شخص را یا اکثرا و بیشتر، حکمش اعدام می باشد؛ در صورتی که چه می‌گویند به سه یا صدبار اعدام محکوم شد، ولی باید توجه داشت مگر می‌می شود بیش از یکبار کسی را اعدام نمود؟!

آیا در دنیا، هیچ قاضی و همچنین داوری و همچنین دستگاه عدلیه‌ای، آثار و همچنین تبعات جرم و جنایت قاتل یک فرد یا شخص را نیز به محاسبه و همچنین مقدار و اندازه و میزان کشیده و همچنین مکافات می‌نماید؟! مثلاً بگویند: آن کشتن و قتل سبب شد که شوهر یا همسر خود بیوه، بیمار و همچنین افسرده می شود – فرزندانش یتیم شوند – مادرش دق کند – پدرش زمین‌گیر می شود – سرنوشت تمامی آنها متغیر گردد – جامعه احساس خوف و همچنین ناامنی کند – به اقتصاد خانواده، خویشان و همچنین جامعه ضرر برسد و همچنین …؟!

ولی باید توجه داشت، محاکمه‌ی خداوند سبحان، رحمان، رحیم و همچنین عادل چنین نیست، بلکه جرم و جنایت را با آثارش تا آخر الزمان لحاظ می‌کند، چنان که پاداش کار نیک را نیز با محاسبه آثارش تا آخر الزمان می‌دهد، لذا نه تنها به کار نیک، بلکه به “باقیات الصالحات” توصیه نموده‌اند:

« إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَو همچنینْتَى و همچنینَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا و همچنینَآثَارَهُمْ و همچنینَکُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ » (یس، ۱۲)

ترجمه: حقیقتاً ماییم که مردگان را زنده مى‏‌سازیم و همچنین آنچه را از پیش فرستاده‏‌اند با آثار [اعتقادات و همچنین اعمال]شان درج مى‌‏کنیم و همچنین هر چیزى را در امامی روشن برشمرده‏‌ایم.

اعتقادات و همچنین اعمال:

حال فرض بگیرید که آثار مضر و همچنین بد عمل خلافی تا آخر الزمان باقی بماند؛ ولی باید توجه داشت آیا ما می‌دانیم که چه آثاری؟!

کلاهبرداری، مقدار ناچیزی کلاهبراداری کرده می باشد، ولی باید توجه داشت آن تمام ثروت آن هم مظلوم بوده؛ حالا ورشکست شد، بی‌کار شد، فرزندانش نتوانستند تحصیل کنند، بی‌کار شدند، چه بسا معتاد و همچنین شدند و همچنین در نسل او هزاران ناهنجاری پیش آمد. مقدار و اندازه و میزان جرم و جنایت و همچنین حد مجازاتش چیست؟!

با تمام آن احوال می‌توانیم بگوییم: «بالاخره حد جرم و جنایت و همچنین عواقبش بایستی و حتما پایان پذیرد، ولو بعد از چند میلیون سال شمسی عذاب (البته به محاسبه‌ی ما، زیرا و به درستی که آنجا زمان وجود ندارد)؛ ولی باید توجه داشت فراموش نکنیم که آن مجازات عمل می باشد، ولی انظار و افکار و همچنین اعتقادات غلط و همچنین تخریب‌هایش نیز عواقب و همچنین پس نتیجه آن می شود که دارد، چنان که اعتقادات درست نیز پس نتیجه آن می شود که دارد.

کافر، مشرک، منافق و همچنین ظالم، اصل وجود و همچنین شاکله‌ی خود را به آتش کشیده‌اند، آن دیگر افعال و همچنین اعمال نیست که به حدی محدود گردد و همچنین پس نتیجه آن می شود که‌اش به پایان برسد، پس در جهنم خلود می‌کنند.

« سَاءَ مَثَلًا الْقَو همچنینْمُ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِنَا و همچنینَأَنْفُسَهُمْ کَانُوا یَظْلِمُونَ » (الأعراف، ۱۷۷)

ترجمه: چه بد می باشد داستان (فرجام) گروهى که آیات ما را تکذیب و همچنین به خود ستم مى‌‏نمودند.

« اللَّهُ و همچنینَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ و همچنینَالَّذِینَ کَفَرُوا أَو همچنینْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ » (البقره، ۲۵۷)

ترجمه: خداوند سرور (دوست و همچنین سرپرست) کسانى می باشد که ایمان آورده‌ند، آنان را از تاریکی‌ها به سوى روشنایى به در مى‌‏برد؛ و همچنین[لى] کسانى که کفر ورزیده‏‌اند سرورانشان [آن هم عصیانگران=] طاغوتند که آنان را از روشنایى به سوى تاریکی‌ها به در مى‌برند آنان اهل آتشند که خود در آن هم جاودانند.

« إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَنْ تُغْنِیَ عَنْهُمْ أَمْو همچنینَالُهُمْ و همچنینَلَا أَو همچنینْلَادُهُمْ مِنَ اللَّهِ شَیْئًا و همچنینَأُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ » (آل‌عمران، ۱۱۶)

ترجمه: کسانى که کفر ورزیدند هرگز اموالشان و همچنین اولادشان چیزى [از عذاب خداوند تبارک و تعالی] را از آنان دفع نخواهد کرد و همچنین آنان اهل آتشند و همچنین در آن هم جاودانه خواهند بود.

نقطه:

باب رحمت الهی، باب استغفار و همچنین توبه، باب استجابت و همچنین پذیرش، حتی باب مبدل نمودن سیئات به حسنات، تا زمان دیدن سکرات موت، باز می باشد. حال آدمی را چه می‌می شود که به جای بهره‌مندی از آن همه لطف، کرم و همچنین رحمت، بگوید: من به خداوند تبارک و تعالی و همچنین قیامت کافرم، تا هستم در مقابل او عصیان نموده و همچنین گناه می‌کنم، مسیر خطا را برگزیده و همچنین به جای بهشت و همچنین قرب الهی، راه جهنم را پیش می‌گیرم، به خودم و همچنین دیگران ظلم می‌کنم، با او دشمنی و همچنین خصومت و همچنین عداوت می‌نمایم و همچنین …؛ ولی باید توجه داشت او نباید مرا عذاب کند و همچنین یا دست کم نباید زیاد عذاب کند، وگرنه عادلانه نیست؟!

●- در هر حال، جرم و جنایت و همچنین قساوت کسی که کافر می باشد، به مراتب کمتر می باشد از کسی که وجود خداوند تبارک و تعالی و همچنین قیامت را تصدیق می‌کند، ولی باید توجه داشت به خداوند متعال افترا می‌بندد و همچنین او را العیاذ بالله ظالم می‌خواند. آن دیگر دشمنی با خداست، نه نادیده گرفتن او یا تکذیب آیاتش، و همچنین البته که جنگ با خداوند تبارک و تعالی، هیچ فایده‌ای به جز خسران ابدی ندارد:

« و همچنینَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ کَذِبًا أَو همچنینْ کَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ أَلَیْسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْو همچنینًى لِلْکَافِرِینَ » (العنکبوت، ۶۸)

ترجمه: و همچنین کیست ‏ستمکارتر از آن هم کس که بر خداوند تبارک و تعالی دروغ بندد یا زیرا و به درستی که حق به سوى او آید آن هم را تکذیب کند آیا جاى کافران [در] جهنم نیست؟!

در پاسخ به افرادی که مجازات تا ابد سوزاندن جنایتکاران را عادلانه نمی دانند در تاریخ ۲۰۱۷-۱۰-۱۵ ۱۷:۰۶:۲۱ نشر یافته شده شده می باشد

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان