سئو چیست ؟

%name سئو چیست ؟

webtarahan

seo برگرفته از جمله Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا seo موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک مفهوم هستند می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها جهت یاری کردن به اصلاح رويت رابطه وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

seo را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل ارتباط صفحه افزايش ارزش آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير همیشگـی الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند ؛ بنابراي ن وظيفه مهندسين seo ظهور نگه داشتن اطلاعات در اين زمينه است.

seo سایت یا بهینه سازی سایت یکی از کار هایی است که بوسیله سئوکار انجام می شود.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگــل داراي بيش از ۲۰۰ معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين seo مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق seo بدانند.

اوايل شروع سئو

در اوايل سال ۱۹۹۰ اولين موتور‌هاي جستجو کار را شروع کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که شبیه صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با افزایش دائمی اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري مصرف مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يک جمله در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها مصرف مي‌کردند. به دنبال اين بیشتر شدن سئوجهت بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعالی ت را شروع کرد. با گسترش رتبه‌بندي صفحات بوسیله موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با مصرف از روش‌هاياخلاقي چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که بوسیله نيويورک تايمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب حرف کرد که جهت قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي seo مصرف مي‌کردند. اين متن توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان گونه که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي ویِژگزینشه در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، اما اين بازي موش گربه بين مهندسين سئو موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد ادامه پيدا خواهد کرد.

اهداف seo چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي افزايش رابطه بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط فرد ان است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي جهت کاربر هم براي موتور جستجو است که در آن فرد بيشترين نتايج ارتباط جستجو شده را پيدا مي‌کند موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات ارتباط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوجهت بازبینی رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه احتمالا نتايج بهينه‌سازي جستجو سریع ديده نشود ولی در دراز مدت مزاياي seo باعث افزايش رتبه‌بندي سايت افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گـوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که ۵۸٫۴ درصد کليک‌ها را حاوی مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با کالاها و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه اتوماتیک ” ۱٫۵ ميليون جستجوي گوگــل را در ماه به اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که ۳ جايگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازديدکنندگان خود جايگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله جهت خيلي از سايت‌ها مفید است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک تحقيق ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي رفیق دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين بررسي معین مي‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربر ان گوگــل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند فقط ۲۷٫۳ درصد فرد ان روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که مجموعه ‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

معمولا اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث ارتقا فروش کالاها خواهد شد.
با کیفیت ترین وسائل جهت تبلیغات است.

seo داخـل صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

seo داخـل صفحه به کنترل مستقيم کدها يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اينروش پايه تمام تلاش ‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراي ن خيلي مهم است کهروش SEO On Page بدرستي قبل ازروش SEO Off Page انجام شود.

seo بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلافروش SEO On Page که گسترش وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد،راهنمای بهينه سازی بیرون صفحه حاوی تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين حاوی تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما یاری کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود پس با مصرف از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که بوسیله مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه – سفيد چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا فرد ان به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که اجراي بلند مدت داشته يا از دستورالعمل‌ها سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

seo کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح seo کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين خیلی مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده بوسیله هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها تهدید خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه شاید که باعث افزايش افزایش ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

مقالات در زمینه سئو موتور جستجو

در زیر به برخي از مقالات در زمینه سئو موتور جستجو اشاره شده است:

پژوهشی در استراتژی های seo موتور جستجو برای گسترش وب وب سایت های بزرگ

در این پژوهش محقق معتقد است که ی که پیاده سازی وب وب سایت به انتها می رسد مشکلی که زیاد از مجموعه ها با آن مواجه می باشند این مسئله است که نمی دانند که چطور وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که برترین آموزش جهت معرفی وب وبسایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر طبـق ۷۷ معکمک که از منابع مختلف موتورهای جستجو نقد کرده است استراتژهای سئو برای گسترش وب وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

ویرایش ساختار سایت
استراتژی کلمات کلیدی
استراتژی URL
seo کد
پردازش کردن متن
سئو لینک های ورودی
استراتژی نام دامنه و هاست
آنالیز تکنیک های seo موتور جستجو

این پژوهش استراتژی seo شرکت های گوگــل مایکروسافت را ارزیابی و شرح داده است و موردی که جهت تحقيق و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به کمپانی مایکروسافت است. مهمترین معیارها جهت بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
اضافه کردن URL به نقشه سایت
اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
استفاده از وسائل های آنالیز جهت crawl
بهینه سازی موتور جستجو جهت ارتقا اصلاح رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در بیشتر شدن رتبه وبسایت اثر دارند را به ۳ سه بخش تقسیم بندی می کنند:

مجموعه های دارنده موتور جستجو: جستجـک نندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس جو را اجرا می کنند پس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
وب مسترها و شرکت های seo موتور جستجو: شرکت هایی که با مصرف از یکسری وسائل مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو بیشتر شدن دهند
جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی می باشند که در موتورهای جستجو بدنبال پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان هستند .
محققین معتقد هستند افرادی که کار seo را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک وبسایت ارتقا پیدا نماید را ببهتر ی بشناسند و همين طور از کلماتی که کاربر ان نهایی بدنبال آن می گردند هم آبرخي داشته باشند بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات را در سه دسته بندی بالا همـواره ظهور نگه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

در این تحقیق بر طبـق یکسری مقالات، مطالعات روش ی ها برخي از مفاهیم seo موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند سئو موتور جستجو فرآیندی است که هیچ زمان تمام نمی شود و تکنیک های بسياري برای خوبتر کردن رتبه وب سایت وجود دارد ولی پیاده سازی تمام آنها مساله است. :

تکنیک هایی که در این تحقیق برای سئو عنوان شده است عبارتند از:

افزایش لینک های خارجی
تغییر اسم فایل ها
لینک طرفه
کلمات کلیدی
مصرف از Meta Tag
مصرف صحیح از عنوان
استفاده از robots.txt
بهینه سازی محتوا

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn