بروشور چیست؟

%name بروشور چیست؟

طراحی بروشور
بروشورها مجموعه اطلاعات جزئی ویِژگزینشه درباره ویژگی یک نوع محصول، خاصیتهای و عملکرده ای ابه احتمال زیاد لی آن، شیوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی (درصورت داشتن) و… در مجموع اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب محصول توسط استفاده کننده در آن درج می گردد.
برای مثال چنانچه شما تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی هستید، بروشور کالاها شرکت شما می تواند به این صورت باشد: بروشور محصولات شامپو حاوی: انواع سری شامپوهای تولید شده اعم از شامپو آلئوورا (ویژه موهای چرب ، خشک معمولی)، شامپو سیر (ویژه موهای چرب، خشک و معمولی)، شامپو اندازه دهنده (ویژه موهای چرب، خشک معمولی) و… که هر یک حاوی اطلاعاتی مربوط به خواص و خواص محصول، نحوه استفاده و مدت زمان مصرف، قیمت محصول، فرق هر یک از محصولات با یکدیگر … که همه این اطلاعات جهت مصرف کننده، داده می شود تا از بین آنها یکی را بر اساس توضیح ات مندرج، برگزیند.
بروشورها اکثرا ٌ ارزان هستند در اندازه های مختلف و با سلیقه شما چاپ می گردند. تیراژ آنها بالاست، زیرا قرار است که در بین مصرف کنندگان بیشماری توزیع گردد. گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه گزینش شود، اما اکثرا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها جهت مصرف کننده آسان تر باشد
در وهله اول به نظر میرسد که بورشور هم مانند کاتالوگ است و فرقی نمی نماید .
اما به واقع فرقی است مهم بین بروشور و کاتالوگ.
کاتالوگ ها برای واسطه ها و توزیع کننده ها طراحی و چاپ میگردند، اما بروشور برای مصرف کننده جز طراحی و چاپ میگردد.
معمولا وقتی طراحی بروشور را شروع میکنید باید به این نکته مد نظر داشته باشید که اساسا این برگ، قرار است به دست آخرین نفری که میخواهد این محصول را مصرف نماید، برسد.
طراحی و چاپ بروشور خیلی کم هزینه تر از طراحی چاپ کاتالوگ است . اساسا در کاغذهایی با گرم پایین منتشر میگردد و در تیراژ بالا چاپ میشوند.
بروشور ها حاوی نکات و اطلاعاتی است که به درد مصرف کننده حین استفاده یا گزینش کالا خواهد خورد.
بروشورها در اندازه و سایز های مختلف چاپ میشوند هیچ اندازه استانداردی برای آن وجود ندارد. آنها میتوانند لت دار یا منگنه ای باشند. لت دار آن میتواند سه لت یا دولت و یا …باشد.
استانداردهاي بروشور
وقتي يك بروشور طراحي مي كنيد بايد به روش مصرف از بروشور كاملا توجه داشته باشيد. بروشور نوعي تبليغات چاپي است كه هدف آن ترويج اطلاعات تبليغ يك محصول يا خدمات است طراحي يك بروشو مستلزم معرفت اصول اساسي تبليغات، نوشتن، متن آگهي و توليد است. بروشور همچون ديگر انواع موارد تبليغاتي به يك مفهوم و محتوا نياز دارد كه به پيوند بخورند. بروشور بر اساس نوع طرح مي تواند آسان تك رنگ، سه لتي آسان باشد. شكل اندازه بروشور بسيار مفرق است . رايج ترين بروشورها اکثرا ٌ ً سه لتي و با ابعاد ۲۷×۲۱ سانتيمتر است و يا چهار لتي ۳۵×۲۱ سانتي متر. برخي از بروشور ها از قطع بولتن يعني يك لتي ۴۲×۲۷ سانتيمتر مصرف مي شود زيرا بايد اطلاعات را بيش از اطلاعاتي كه در قطع استاندارد جاي مي گيرد، در جاي دهد. بروشورها نقش اطلاع رساني دارند به عنوان حاملي براي معرفي، شرح حال تبليغ محصول مصرف مي شود. بروشورها وسيله اي مناسب جهت تبليغ و اطلاع رساني به مخاطبين ویِژگزینشه درباره كنفرانس و ديگر رويدادها است صرفاً مي توانند روش ي باشند و اطلاعاتي درباره بهداشت عمومي يا مطالب عمومي نظير اين به مردم بدهند. بروشورها را مي توان به صورت پست مستقيم باشد با يك، دو، سه، چهار پنج ستون.
نكاتي كه بايد پيش از شروع طراحي بروشور مدنظر داشت:
۱- موضوع يا هدف اين بروشور چيست؟
۲- مخاطب كيست؟ چنانچه بيش از يك مخاطب وجود دارد، شايد بخواهيد كه چند بروشور طراحي كنيد.
۳- مشتري چطور از اين محصول يا خدمات استفاده خواهد كرد؟
۴- چه اطلاعاتي در متن بايد لحاظ شود ؟
۵- چه كسي متن آگهي را خواهد نوشت؟
۶- پيام چيست؟
۷- جهت ارائه پيام، ميزان اطلاعاتي كه بايد در متن جاي گيرد و مخاطب كدام قطعي از تمام مناسبتر است.
۸- آيا مي خواهيد جهت جذاب تر كردن جلد بروشور از تصوير مصرف كنيد يا مي خواهيد از يك عنوان سياه و چشـم گير مصرف كنيد.
وقتي يك بروشور طراحي مي كنيد – و يا هر نوع آگهي چاپي – را طراحي مي كنيد ، جامعيت سادگي كليدهاي اصلي طرح خوب است. عنوانهاي اصلي عناوين فرعي بايد در آگهي منسجم و يكپارچه باشند بايد در قياس با متن آگهي متمايز و مفرق باشند. چنانچه از قلم هاي مختلفي است خوبتر است كه شكل قلم ها با همخوان سازگار باشند.

تازدن بروشور:
شيوه هاي تا زدن بروشور بخشي از فرآيند طراحي بروشور است . حاشيه ها لته ها بايد به نحوي سامان يابند كه وقتي تا ميخورد، طرح كلي و اندازه ها همچنان حفظ شود. در بروشورهاي سه لتي بايد سه ستون با فاصله ستون هايي به اندازه يك سانتي متر دومساوی پهناي حاشيه باشد. ضروري است كه پيش از شروع طراحي ، يك ماكت آسان از بروشور تهيه كنيم. بدين ترتيب ميزان اطلاعاتي كه بايد در هر لت جاي گيرد معین مي شود. اين ماكت به شما امكان مي دهد تا شیوه صفحه آرايي لته ها را معين كنيد . تجربه گري با تاها را آسان مي سازد. چندين نوع تاي مختلف نيز وجود دارد: تاي دروازه اي، تاي كتابي و تاي مركزي .
نكات مهم:
بروشور را به نحوي نگاه كنيد كه گويي شما مخاطب نهايي آن هستيد.
اطلاعات بايد به ترتيب اهميت نظم يابد.
اطلاعات بايد ساده و صريح ارائه شود.
صفحات جلد بايد با همخوان باشند.
لته هاي جلد بايد ازنظر طرح و اطلاعاتي كه ارائه مي دهند همخوان باشند.
صفحات بايد از نظر بصري عادی و متوازن باشند.
تصاوير و عكس ها بايد با متن همآهنگ باشند و جلوه بصري صفحه را تقويت كنند. نبايد متن اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهند.
كاغذي كه انتخاب مي كنيد بايد متناسب با طرح بروشور باشد به آساني تا بخورد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn